Facebook adverteren

Je hebt inmiddels een Facebook pagina met een toenemend aantal fans. Maar wat doe je verder met die pagina? Hoe houd je fans betrokken en wat zijn de mogelijkheden om effectief te adverteren op Facebook? Schieten met hagel werkt niet. Facebook adverteren is juist de uitgelezen mogelijkheid om gericht te adverteren.

Brand Engineers zet advertentiecampagnes voor je op. We stemmen ze af op jouw doelgroep. Hierdoor zijn advertenties een stuk relevanter, gaan de kosten omlaag en neemt de kans op een aankoop toe. Meer weten?

” Met Facebook adverteer
je op de meest
persoonlijke plek ter wereld “

Onze Facebook dienstverlening

Een advertentie op Facebook opzetten is eenvoudig. Toch gaat effectief adverteren verder dan het toevoegen van Interesses. Wij zorgen dat jouw advertenties zichtbaar zijn voor een relevante doelgroep.

  • Aanmaken doelgroepselecties
  • Verzorgen van advertentieafbeeldingen
  • Opzetten effectieve advertentiecampagnes
  • Testen van verschillende advertenties
  • Beheren en bijsturen van campagnes

Voordelen Facebook Adverteren

We geven je vijf goede redenen om vandaag nog te beginnen met adverteren op de meest persoonlijke plek ter wereld.

  • Meer websiteverkeer
  • Sneller meer likes voor je bedrijfspagina
  • Meer aankopen of contactmomenten op je website
  • Doelgroep gericht adverteren
  • Ook interessant met beperkt budget
  • Lokaal adverteren mogelijk

Mijn doelgroep zit niet op Facebook

Dit is een vaak genoemde reden om niet met Facebook te starten. Maar is het waar? Linkedin heeft een kleine 5 miljoen leden in Nederland heeft. Facebook kan bijna dubbele cijfers overleggen. Inmiddels zitten 9,5 miljoen Nederlanders op Facebook. Tenzij jouw bedrijf zich richt op mensen zonder internet en smartphone, is Facebook dus wel degelijk interessant voor jouw bedrijf. Adverteren op Facebook geeft je de mogelijkheid om zeer doelgroepgericht te adverteren op de meest persoonlijke plek ter wereld. Een doelgroep inrichten kan onder andere op werkgebied, leeftijd, geslacht, interesses, burgerlijke staat en opleidingsniveau.

95% websitebezoekers haakt vroegtijdig af

Niet iedereen die op jouw website komt, koopt iets of neemt contact op. Sterker nog, als jij 5% conversie haalt, dan staan Zalando en Bol.com waarschijnlijk morgen bij jou op de stoep. Dergelijke verkoopcijfers zijn zelfs voor deze giganten een enorme uitdaging. Maar wat doe je met die 95% bezoekers van je website die afhaken? Laat je ze zo maar gaan óf laat je als nog een advertentie zien. Remarketing, het achteraf tonen van een advertentie, is een zeer effectief marketing instrument. Deze doelgroep kent jouw bedrijf inmiddels. Een advertentie komt dus niet zo maar uit de lucht vallen. Door het achteraf tonen relevante advertenties neemt de kans op een aankoop of contactmoment enorm toe.

Slechts 6% van je fans ziet je berichten

Heb jij een bedrijfspagina met een behoorlijke aantal fans? Dan ben je waarschijnlijk erg druk met het plaatsen van berichten. Helaas krijgt niet iedere fan jouw berichten te zien. Sterker nog, maximaal 6% ziet jouw berichten. Dat komt doordat Facebook een filter inbouwt en Facebook gebruikers alleen de meest ‘relevante’ berichten laat zien. Je kunt je bereik vergroten door te werken aan je Edgerank, maar vergt een grote investering aan tijd en energie. Dat kan eenvoudiger! Met adverteren op Facebook zorg jij ervoor dat fans jouw berichten direct zien. Daarnaast biedt adverteren op Facebook jou de mogelijkheid om advertenties te tonen aan je fans. De relevantie voor fans is groot en de kans op een aankoop of contactmoment neemt enorm toe.

Adverteer bij jou in de straat

Is jouw bedrijf locatie gebonden en komen klanten uit de directe omgeving? Dan wil je waarschijnlijk graag dat jouw bedrijf bij deze mensen onder de aandacht komt. Met adverteren op Facebook is het mogelijk om precies die mensen een advertentie te laten zien die in de buurt wonen of in de buurt zijn. Zodra mensen in jouw verzorgingsgebied zijn en op Facebook zitten, krijgen ze direct jou advertentie te zien. Eventueel kan de advertentiedoelgroep worden aangevuld met andere doelgroep kenmerken. Hierdoor ben je niet alleen erg relevant, maar ook direct zichtbaar en te bereiken voor je nabije omgeving. Je krijgt hierdoor meer bezoekers in je zaak en de kans op een aankoop neemt enorm toe.

Meer weten over Facebook adverteren?