Selecteer een pagina

Blog

Het lijkt zo simpel. Geef een product gratis weg en het enige wat mensen hiervoor hoeven te doen is je pagina te liken. Binnen korte tijd zie je het aantal fans op je Facebook pagina snel stijgen. Mooi. Dat was een groot succes. Tenminste zo lijkt het. Maar wat heeft deze actie je opgeleverd?

 

Je investering kwijt en geen stap verder

Ben je inmiddels een aantal waardevolle fans van je merk rijker of heb je alleen maar een grote groep koopjesjagers binnengehaald die niks om je merk geven? Inderdaad. Dat laatste is helaas het geval. Jij je investering (prijs) kwijt en geen stap verder. Aan deze fans heb je niks, als ze jouw pagina al trouw blijven.

Ook op Facebook geld de wet van de langste adem. Je doet niet binnen 2 dagen duizenden waardevolle fans op.

Wat kan je wel doen om nieuwe fans te genereren?

  1. Deel waardevolle content met je doelgroep
  2. Deel grappige afbeeldingen met je doelgroep
  3. Wissel je berichtgeving af
  4. Zet een gerichte advertentiecampagne op
  5. Ga in gesprek met fans

Moet je dan nooit een winactie doen? Natuurlijk wel, maar zorg ervoor dat je de actie inzet om je trouwe fans te bedanken en niet om nieuwe te winnen.